ARE DE SUFERIT…

Chiar daca rezultatele primei sesiuni a bacalaureatului 2017 a adus judetului Bacau medalia de aur, problemele din invatamantul romanesc sunt departe de a fi rezolvate. O arata un raport al UNICEF, cerut de catre ministerul invatamantului

Avem copii minunati. Concluzia este una obiectiva daca tinem cont de recentele rezultate de la prima sesiune a bacalaureatului. Dacă inițial, după depunerea celor 981 de contestații, Bacăul întregistra o medie de promovare de 83,54%, procent care ne situa pe locul II pe țară, după Sibiu, în urma rezolvării contestațiilor, rata a ajuns la 84, 53 %, adica cea mai mare pe țară. Una peste alta rezultatul nu este unul care sa mire pe cineva cat timp, anul trecut, Bacaul s-a situat pe locul II cu un procent de promovabilitate de 80,38%, iar acum doi ani, a obtinut medalia de bronz, cu aproape 80% dintre candati cu medii de admitere. Potrivit oficialilor de la Inspectoratul Școlar Județean Bacău, din cele 981 de contestații depuse si corectate la Iasi, 106 note au fost crescute după recorectare, 50 au scăzut, iar 825 au fost menținute.

Sorin Brasoveanu – presedinte CJ Bacau

brasoveanu„Este un lucru inedit pentru județul nostru, după locul III și locul II, în anii trecuți. Am ajuns primii și sperăm să ne menținem, dar cel mai greu este sa te mentii in varf. Ce pot sa va spun: este munca elevilor, a părinților si profesorilor. Discutam de o muncă în echipă, în care s-a implicat și managementul de la Inspectoratul Școlar Județean. Școala băcăuană a devenit astfel un reper la nivel național”.

In timp ce laudele nu mai contenesc, si asta pe buna dreptate, rapoartele expertilor internationali tind mai degraba sa arate contrariul eficientei sistemului de invatamant autohton. Cu mai putin de o luna in urma, a fost dat publicitatii un raport intocmit de expertii UNICEF, la cererea Ministerului din Romania, in care se arata ca:

UNICEF
„…ponderea semnificativa a evaluarilor nationale cu mize importante ofera sanse reduse personalului didactic si elevilor de a dezvolta abordari individualizate ale invatarii. Acest lucru este exacerbat de procesele de evaluare a cadrelor didactice si a scolilor, centrate pe responsabilizare si in care rezultatele testarilor joaca un rol important. Totul dublat de politizarea liderilor din educatie la nivel local si centralizarea sistemului de invatamant. Asta face ca profesorii si scolile sa nu aiba acces la un proces deschis si constructiv de autoreflectie”.

Evaluarile si autoevaluarea scolii sunt inca slab dezvoltate, se arata in raportul UNICEF prezentat autoritatilor romane, iar mentoratul care ofera sprijin noilor cadre didactice, este in mare parte doar pe hartie, desi au fost introduse evaluarile la clasele a II-a si a IV-a tocmai cu scopul diagnozei. Mai mult, potrivit raportului, nu exista o definitie comuna a asteptarilor de invatare nationala, a ceea ce inseamna un proces eficient de predare sau cum arata o scoala buna.

Share
facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.